På utflykt

Skolan ordnar med diverse utflykter för oss efter skolan för att vi ska lära känna Japan och varandra lite bättre.

Idag efter skolan åkte vi till en restaurang som heter Sakuratei och åt Okonomiyaki. Det är en röra med allsköns ingredienser som steks till en typ av pannkaka på en häll. Ni får titta på bilderna sedan så förstår ni nog lite bättre. Vi beställde in flera olika sorter för att få testa. Blev lite buffé kan man nog säga och magen kändes ungefär som efter tredje rundan på julbordet efteråt. Mycket gott var det i alla fall.

Vi gick vidare till Meiji-helgedomen som ligger på promenadavstånd från restaurangen. Det är ett shinto tempel som är beläget mitt i en mycket stor och härlig park. Har varit här innan och det är helt otroligt skönt att komma bort från alla ljud i stan en liten stund.

Mellan restaurangen och Meiji-templet så ligger Harajuku. Det är, enligt mig, en av de roligaste ställena att gå o handla. Att det är relativt billigt också gör ju inte det hela så mycket sämre. Blev inga fynd denna gången men jag kommer nog ha med mig ett och annat plagg med mig hem därifrån.

Promenaden gick vidare till Shibya och där hittade jag faktiskt en ny handväska! Detta fyndet fick sätta punkt för dagen och jag drog mig vidare till pendeln hem till förorten.

En mycket trevlig dag.

Nu ska jag vara en duktig liten student och använda min fredagskväll till att läsa igenom det vi lärt oss i veckan.

Lämnar er med veckans favorit mening:

amai yume wo mite ne

(ung; söta drömmar önskar jag dig)

Om Susanne A

Love to travel and see new places.
Det här inlägget postades i Japanska, Mat, Mode, Sightseeing. Bokmärk permalänken.

Kommentera

